ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید
ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید



بهترین خودرو های روز دنیاو...

 

کاین چگونه شکل گرفت ؟

تب رقابت و تنوع بالای خودروهای شاسی بلند در چندین سال اخیر ، سر انجام  در سال 2002 کمپانی پورشه را نیز فرا گرفت ، تا بر خلاف آنچه همگان از محصولات  این اسپورت ساز شهیر انتظار داشتند ، شانس خود را در این حیطه نیز به بوته ی آزمایش بگذارد . اما دیری نپایید که با فروش بیش از یکصد هزار دستگاه کاین در کمتر از دو سال ، پورشه  با افتخار از این آزمایش خطیر ، نمره قبولی گرفت و خیلی زود با وجود تمامی انتقادها ، اعتبار وصف ناپذیری برای این محصول خود بدست آورد . کاین با اصالت و تکنولوژی برتر پورشه ، رشد و نمو یافت و اکنون با پنچ تیپ : استاندارد ، S ، GTS ، توربو و توربو S ، با قدرت هر چه تمام تر خود را به بازارهای جهانی دیکته کرده است  .

 

خودرو امروز ، میزبان کاین :

و حالا در قالب یک تست که مدتی قبل در آستانه فروش پورشه کاین ، در شیراز انجام گرفت ، شما را با این محصول متفاوت آشنا می کنیم . تا با دید باز اقدام به خرید این محصول تازه وارد نمایید .خودروی مورد نظر تیپ S  مدل 2006 است و کشور کویت نیز مبداء ورودی آن می باشد. این شما و این هم آقای خاص !

 

لینک پوستر عکس بالا

طراحی  خاص برای سلیقه های خاص !

در نگاه اول ، طراحی کاملا متفاوت کاین با تمامی  شاسی بلندها ، از دو جنبه  مورد نظر قرار می گیرد . اول آنکه ، پورشه کاملا ناخودآگاه ، با این طراحی ، استاندارد و جلوه ی متفاوتی از suv ها را تدوین کرده است و دوم اینکه ، این طراحی  با وجود خاص بودن ، نمی تواند به عنوان طرحی عامه پسند ، مد نظر قرار گیرد . کاین طرحی فراگیر ارائه نداده است ، اما در پرتو همین طرح و مهندسی بالای پورشه ، تبدیل به اتومبیلی شاخص و رده بالا در میان شاسی بلندهای مطرح بازار گشته است . با نگاهی گیرا به خطوط و فرم دهی بدنه ، المان های خاص پورشه ، به وضوح برایمان قابل روئیت می شود . طراحی چراغ های جلو در کنار ورودی های بزرگ هوا ، از دیگر اعضای خانواده پورشه مستثنیّ نیست ، اما در قسمت عقب داستان چیز دیگریست و انحنای شیشه ی عقب ، دو لوله اگزوز کروم کاری شده و چراغ های متفاوت ، روحی اسپورت و عظلانی  به این قسمت بخشیده اند .

لینک پوستر عکس بالا

قطعات درخشان استیل نیز با ظرافت هر چه تمام تر بر روی رنگ آبی کاربنی بدنه ، جلوه گر مونتاژ بالای مجموعه هستند . در نمای نیمرخ طرح تلفیقی است از اتاق suv و استیشن که با مهارت خاصی ترکیب شده اند . رینگ های 19 اینچ  سوار شده بر لاستیک های Michelin نیز با جلوه بصری بالا ، از کاین توربو به اقتباس گرفته شده است . از دید نگارنده ، طرح بدنه کاین : دلچسب ، اسپورت و متفاوت است که از جانب منتقدان به آن بی مهری شده است .

لینک پوستر عکس بالا

کابین :  لوکس و مجهز ، همچون پورشه !

با ریموت کنترل درب را باز کرده و با ورود به کابین ، خود را در محیطی بسیار لوکس و دلربا می بینم . جنبه های اسپورت و کیفیت بسیار بالای تولید ، درست همان چیزی است که از کمپانی پورشه انتظار داشتیم . بر خلاف طرح بدنه ، در بخش کابین ، هیچ نقدی بر طراحی جایز نیست . تمامی اجزاء با یک مهندسی بالا در هم آمیخته اند تا محیطی لوکس و عامه پسند ، به خریدار تقدیم کنند .

لینک پوستر عکس بالا

فضای داخلی بسیار جادار است و به لطف طراحی مناسب ستون ها ، زاویه دید کاملی در تمام زوایا ، به معرض نمایش قرار می گیرد . طرح مجموعه نشان دهنده ها و محل  قرارگیری سوئیچ در سمت چپ فرمان ، از دیگر اعضای خانواده پورشه به عاریت گرفته شده است .

لینک پوستر عکس بالا

چرم مرغوب ، چوب برس خورده براق و قطعات آلومینیمی ، در ارتقاء سطح کیفی و ظاهری کابین نقش درخور توجه و تحسین برانگیزی داشته اند  و بعد از 135 هزار کیلومتر کارکرد ، همچنان طراوت روز اول خود را حفظ کرده اند . سیستم مولتی مدیای مجهز و پیشرفته ، سانروف برقی ، مجموعه کامل کلیدهای کنترلی بر روی فرمان ، سیستم تهویه اتوماتیک با کانال های مجزا برای تمامی سرنشینان ، کلیدهای شماره گیری تلفن همراه بر روی داشبورد ، سیستم گرم کن و سرد کن صندلی های جلو ، سیستم تنظیم زاویه نور چراغهای زنون ، شیشه های ضد امواج uv ، کروز کنترل پیشرفته و ایربگ های پرده ای و داشبورد ،  برخی از تجهیزات استاندارد کاین می باشند .

لینک پوستر عکس بالا

رانندگی برتر ، تکنولوژی برتر :

بر صندلی تمام چرم کاین تکیه زده و آن را به صورت برقی در تمام زوایا تنظیم تنظیم می کنم ، کمربند ایمنی پیش کشنده رامی بندم ، پا را بر روی پدال ترمز قرار می دهم و حالا اقدام به استارت زدن می کنم. پیشرانه هشت سیلندر v شکل با حجم دقیق 4511 سی سی ، نیروگاه این خودروی 2225 کیلوگرمی است . گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک را در حالت تعویض دستی قرار می دهم و پا را تا انتها بر روی پدال گاز می فشارم . 320 اسب بخار قدرت ،  طبق ادعای کارخانه ، در بهترین شرایط می تواند  در مدت زمان 2/7 ثانیه ،  ما را از  سرعت 100 کیلومتر فراتر ببرد . آغاز حرکت بسیار جالب توجه و قدرتمند است . در آزمایش رانندگی در جاده کوهستانی ، با وجود 420 نیوتن متر گشتاور ، هیچگونه افت کیفیت و ضعفی در کشش موتور احساس نمی کنیم . خودرو کاملا گوش به فرمان است و سیستم  فرمان تمام هیدرولیک سرو ، بازخوردهای سطح جاده را در جهت فرمان پذیری مناسب به ما ابلاغ می کند . سیستم تعلیق کاین ، نه آنچنان نرم است که لذت سواری را فدای راحتی کرده باشد و آنچنان خشک که ناهمواریهای سطح جاده مستقیماً به سرنشینان منتقل شود . سیستم فنربندی بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع ، با جذب ضربات مناسب ،  رانندگی با کیفیتی  ارزانی داشته است . چسبندگی خودرو بسیار در خور توجه است و از انحرافات جانبی شایع در خودروهای شاسی بلند ، خبری نیست . 

لینک پوستر عکس بالا

 کاین به طور استاندارد از سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ استفاده می کند تا حداکثر کارآیی ممکن با قدرت هرچه تمام تر  به ثمر بنشیند . اما به جرات می توان سیستم مدیریت کشش پورشه PTM و همچنین PASM را ،  برگ برنده  اساسی پورشه در برابر رقیبان دانست . فقط کافیست با کمک کلیدهای تعبیه شده در کنسول مرکزی ، توزیع گشتاور میان  دیفرانسیل های جلو و عقب را به راحتی تنظیم کنید ، تا رانندگی در مناطق صعب العبور ، دغدغه ای برای شما نباشد . حتی می توان گشتاور وارد بر یک دیفرانسیل را به طور صد در صد کاهش یا افزایش داد تا تجربه رانندگی با یک خودروی دیفرانسیل جلو و یا دیفرانسیل عقب را با یک خودروی چهار چرخ متحرک ، داشته باشید . در عین حال تنظیم نوع رانندگی که مستقیما ارتفاع و ارتعاشات فنرها  را تحت تاثیر قرار می دهد ، لذت رانندگی را به اوج می رساند . در آزمایش ترمز های چهار چرخ دیسکی مجهز به تمامی سیستم های حفاظتی کنترلی از جمله ABS  ، نقطه ضعفی را شاهد نبودیم و عملکرد آن به مراتب بهتر از دیگر خودروهای رقیب است . کاین  به طور شگفت انگیزی عالیست ، به طور دقیق مهندسی شده است و رانندگی با آن بسیار راحت و لذت بخش است . در دید اطراف نیز نقطه کوری وجود ندارد و در رانندگی درون شهری بسیار خوب و مفرح عمل میکند . پس از مدتی رانندگی در شرایط متفاوت و مسیرهای متنوع ، قابلیت تطبیق پذیری کاین به ما اثبات می شود. رانندگی با کاین بسیار قدرتمند ، هدفمند و تلفیقی از لوکس سواری و اسپورت سواری است . با توجه به اینکه رقبای کاین همچون BMW X5 و اینفینیتی FX ، در ایران جایی برای عرضه ندارند ، پیشنهاد می کنیم  لذت فوق العاده بالای رانندگی با کاین را از دست ندهید .

 

لینک پوستر عکس بالا

نگاهی اجمالی به کاین های تدارک دیده برای بازار ایران :

کاین های در نظر گرفته شده برای بازار ایران ، از نوع استاندارد با موتور شش سیلندر v شکل به حجم 3600 سی سی می باشند که 290 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور را ، با عبور از گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک s ، به هر چهار چرخ انتقال می دهند . شتاب 0 تا 100 این مدل ، 1/8 ثانیه در حالت دستی و 5/8 ثانیه  در حالت اتوماتیک است . 227 کیلومتر بر ساعت ، نقطه اوج سرعت کاین در ایران می باشد . مصرف سوخت بالای 9/12 لیتر به صورت ترکیبی نیز ، در هر 100 کیلومتر ، در انتظار خریدار ایرانی خواهد بود . از آنجایی که کمپانی های مطرح دنیای ، اللخصوص پورشه ، برای حفظ بازار دائماً در حال بهینه سازی محصولات خود هستند ، در مدلهای ارائه شده به ایران ، در فلسفه طراحی نسبت به مدل تست شده تغیراتی را از جمله تغییر در سپرها ، چراغها ، رینگ ها و تا حدودی در تودوزی و چیدمان داخلی شاهد هستیم . در قسمت فنی نیز ، بهینه سازی های صورت گرفته ، این خودرو را در راستای به روز رسانی موفق نشان می دهد . طبق اعلام معین خودرو ، دو مدل 2009 و 2010 فول آپشن کاین ، با محدوده قیمت 126 تا 170 میلیون تومان به بازار عرضه خواهند شد . این در حالی است که این مدل ها در خارج از کشور فقط بین 45 تا 80هزار دلار قیمت گذاری شده است !  تنها رقیب  کاین از لحاظ سطح تجهیزات و قدرت فنی ، مرسدس ML برابوس می باشد که خود نیز از تازه وارد های بازار محسوب می شود و البته با قیمت فراتر از دویست میلیون تومان در عمل تهدیدی برای کاین ایجاد نخواهد کرد و از کورس رقابت خارج می شود ، تا کاین با طرحی متفاوت اما مشکل پسند در فرم دهی بدنه  و بسیار لوکس و عامه پسند در داخل و همچنین با سطح تجهیزات گسترده و قدرت فنی بالا در پرتو نام و مهندسی برتر پورشه  ، بازاری کاملا انحصاری برای خود ایجاد کند .

در پایان نیز از مالک محترم پورشه کاین ، که صمیمانه خودرو خود را در اختیار ما قرار دادند ،  کمال تشکر و قدردانی را داریم .

نویسنده و عکاس : سید فرشاد سجادیان


 


کلیک کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: